ترمیم بکارت

عمل ترمیم بکارت و همه چیز در مورد آن

علت مراجعه بسیاری از بیماران انجام عمل ترمیم بکارت است. در برخی از فرهنگ‌های خانوادگی داشتن بکارت برای دختران بسیار مهم است، گاهی به قدری این مسئله اهمیت دارد که اگر دختران پرده بکارت نداشته باشند، ممکن است زندگی آنها به جدایی و طلاق برسد.

متاسفانه این باور غلط در بین اغلب افراد وجود دارد که پرده بکارت تنها با رابطه جنسی از بین می‌رود. از آنجایی که پرده بافت نازکی دارد، ممکن است در حین فعالیت‌های مختلفی مانند اسب سواری، ژیمناستیک، استفاده از تامپون، عمل جراحی ضروری، حادثه و… از بین برود.

برای این دسته از افراد امکان انجام عمل ترمیم بکارت یا هایمنوپلاستی وجود دارد.

چرا عمل ترمیم بکارت یا هایمنوپلاستی انجام می‌شود؟

در اغلب مواقع افرادی که برای ترمیم مراجعه می‌کنند، به دلایل فرهنگی و مذهبی است؛ در واقع معتقدند که پرده بکارت نشانه باکرگی دختر است. 

باید این نکات را در نظر داشته باشند که همیشه رابطه جنسی منجر به پارگی پرده بکارت نمی‌شود، موارد غیر جنسی نیز مانند استفاده از تامپون یا فعالیت‌های ورزشی خاص مانند اسب سواری نیز ممکن است منجر به پارگی پرده شود.

در این مواقع برای اینکه که خیال راحت و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، عمل ترمیم بکارت را انجام می‌دهند.

خانم‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که با عمل ترمیم پرده، بکارت باز نمی‌گردد؛ اما، به خانم‌ها این امکان داده می‌شود که پس از رابطه پارگی و خونریزی داشته باشند.

هایمنوپلاستی
هایمنوپلاستی

هایمنوپلاستی چه مزایایی دارد؟

روند ترمیم به صورت سرپایی برای بیمار انجام می‌گیرد و نیازی به بستری شدن نیست. علاوه بر این از مزایای دیگری نیز برخوردار است:

  • بدون درد
  • استفاده از بی حسی موضعی
  • استفاده از بخیه‌های جذبی، بدون نیاز به کشیدن
  • روشی موثر و طبیعی

نکات قبل از عمل

چند روز قبل از انجام عمل باید از مصرف سیگار خودداری شود و بسته به توصیه جراح ممکن است نیاز باشد که مصرف برخی از داروها را متوقف کنید.

همچنین باید شیو کنید و بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد تا مشکلاتی از قبیل زگیل تناسلی، سوزاک، تبخال تناسلی، عفونت ادراری یا واژینال و… نداشته باشید.

نحوه انجام ترمیم چگونه است؟

ترمیم به سادگی انجام می‌شود، معمولا کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. 

در این روش از بخیه ظریفی به کار گرفته خواهد شد که قابل جذب است، معمولا مدت زمان عمل بین نیم ساعت تا یک ساعت است. 

پرده بکارت جدید از همان پرده بکارت اصلی تشکیل شده و هنگام پاره شدن نیز خونریزی ایجاد می‌شود. در خانم‌هایی که پرده بکارت پاره شده باشد از خود پرده اصلی برای ترمیم با بخیه استفاده می‌شود. 

در افرادی که هیچ پرده‌ای وجود ندارد یا بدون پرده بکارت متولد شده‌اند، پزشک راه ورودی واژن را سفت کرده و بخش کوچکی از بافت واژن را برای ایجاد پرده بکارت استفاده می‌کند، این پرده بکارت ساخته شده توسط پزشک همانند پرده طبیعی است.

نحوه انجام ترمیم

روند بهبودی پس از ترمیم پرده بکارت

شش هفته پس از عمل، پرده بکارت بهبود پیدا می‌کند و ترمیم می‌شود. پاره شدن پرده بکارت پس از رابطه جنسی همانند پرده طبیعی است و هیچ تفاوتی ندارد.

خانم‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که خونریزی ناشی پارگی پرده بکارت پس از عمل طی رابطه جنسی همانند پرده بکارت طبیعی غیر قابل پیش بینی است.

نکات بعد از عمل

ممکن است پس از ترمیم درد خفیفی وجود داشته باشد؛ اما، می‌توانید پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت فعالیت‌های گذشته خود را داشته باشید. طی این ۴۸ ساعت پس از عمل بیمار باید کاملا استراحت داشته باشد.

روز بعد از عمل می‌توانید به محل کار خود بازگردید؛ اما، توصیه می‌شود که کارهای سبک انجام دهید و اجازه دهید که کاملا بهبود پیدا کنید.

از پوشیدن لباس زیر تنگ، بلند کردن اجسام سنگین و هرگونه فعالیت شدید تا زمان بهبودی خودداری کنید؛ زیرا، ممکن است بر روند بهبود شما تاثیرگذار باشد.

پس از عمل، ناحیه مورد نظر باید به‌طور منظم با آب و صابون شسته شود.

تورم و کبودی خفیفی به مدت ۲ تا ۴ هفته وجود خواهد داشت. احساس درد خفیف است و باید طی یک هفته پس از جراحی برطرف شود.

پزشک برای جلوگیری از درد و عفونت، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک را تجویز خواهد کرد. به‌طور کلی به مدت ۴ تا ۶ هفته باید از بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش‌های شدید خودداری کنید.

نیازی به کشیدن بخیه‌ها نیست، از بخیه جذبی برای ترمیم استفاده می‌شود. بهبودی کامل طی سه ماه طول می‌کشد و فرد نباید در این مدت رابطه جنسی داشته باشد.

عوارض و خطرات احتمالی

این عمل همانند دیگر عمل‌هایی که انجام می‌شود ممکن است مشکلات احتمالی وجود داشته باشد که این موارد به شرح زیر است:

  • درد
  • التهاب
  • ایجاد عفونت در قسمت تحت درمان
  • خونریزی
  • آسیب به مثانه یا رکتوم (عارضه نادر)
عوارض و خطرات احتمالی
عوارض و خطرات احتمالی

آیا پرده ترمیم شده به صورت دائمی است؟

ترمیم پرده بکارت همانند پرده طبیعی، دائمی نیست. در واقع به این منظور تا زمانی که پرده با مواردی مانند رابطه جنسی یا فعالیت‌های شدید دیگری مانند اسب سواری قرار نگیرد، به همین صورت باقی می‌ماند.

هزینه عمل ترمیم پرده بکارت سال ۱۴۰۰

هزینه جراحی تنها زمانی مشخص می‌شود که پزشک معاینه را انجام داده باشد. همچنین گاهی برخی از خانم‌ها قصد دارند علاوه بر ترمیم بکارت عمل‌های زیبایی نیز مانند لابیاپلاستی انجام دهند که این مورد نیز به هزینه‌ها اضافه خواهد شد.

به‌طور کلی بسته به اینکه چه تکنیکی برای ترمیم به کاربرده می‌شود و چه موارد اضافه‌تری نیز همراه با ترمیم انجام می‌گیرد، بر هزینه‌ها افزوده و تعیین خواهد شد.

آیا ترمیم بکارت مشخص است؟

در صورتی که پزشکی که ترمیم را انجام می‌دهد، مهارت و تجربه بالایی داشته باشد و از جنس نخ خوب برای بخیه استفاده کند، قابل تشخیص نیست. همچنین مهم است که جای اسکار پس از بخیه باقی نماند، تا قابل تشخیص نباشد.

6 پاسخ
  1. خاطره123
    خاطره123 گفته:

    سلام.ممنون از مطالب خوب و عالی بودن
    برای ترمیم بکارت که چند سال رابطه بوده قابل ترمیم هست؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنید بخاطر این مشکل خیلی روحیم داغونه
    بعد از ترمیم خونریزی داره
    پزشک برای ترمیم همدان هست؟

    پاسخ
    • آرزو عراقی
      آرزو عراقی گفته:

      ترمیم بکارت وجود نداره. یعنی اگر آسیب ببینه به هیچ عنوان به حالت قبل برنمی‌گرده و در معاینه مشخص میشه که ترمیم شده.
      یک قسمتی از واژن برای این کار استفاده میشه که در اولین رابطه خونریزی وجود داشته باشه.

      پاسخ
  2. Sd
    Sd گفته:

    سلام خوبید میخواستم بگم ک من دخول با الت تناسلی نداشتم!اما با کسی وارد رابطه بودم دستش روی واژن من بشدت فرو کرد درصورتی ک شورت پام بود ک ی نوار بهداشتی نازک داشتم!بعدش خیلی سوزش و درد داشتم بشدت تا چند روز!بعد اینک پریوتم تموم شد به دکتر مراجعه کردم و بهم گفت باکره نیستی و پردت پاره شده؟خواستم بدونم این چجوری امکان داره وقتی ک شورت پام بود و ی پد نازک نوار بهداشتی داشتم!این چجوری امکان داره امکانش هست که دکتر درست نتونسته باشه تشخیص بده؟چون با یک گوش پاک وارد کرد و گوش پاک کن رفت تو و وقتی رفت گفت باکره نیستی بدون این ک نگاهی کنه ممنون میخام ب دکتر دیگه مراجعه کنم

    پاسخ
  3. زهرا
    زهرا گفته:

    خونریزی پاره شدن پرده ترمیم شده با طبیعی تفاوت دارد؟؟؟
    برای همسرم چند ساعت خونریزی شدید داشت
    که یکسره خون میومد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *